"Всеки ден е една вълшебна приказка,..."

" Все още има хора, които се опитват да ме убедят, че няма човек, на който да му харесва работата.  При мен стана точно обратното. Въпреки всички студени и дъждовни дни, при мен няма ден, в който да стана и да се оплача. Денят ми започва с усмивка и се опитвам да заразявам и околните, до колкото мога, за да може да споделим радостта си заедно.

Всеки ден е една вълшебна приказка, изпълнявам ролята си на разказвач, а учениците са главните герои. Винаги ме изумява тяхното въображение и тяхната сръчност, защото както и те се учат от мен, така и аз от тях. Часовете ни минават бързо и неусетно, и с помощта на смеха и магическата атмосфера се справяме много по-лесно с целия материал.



В паметта ми остана един ярък спомен, беше точно деня преди рождения ми ден. Имах часове с големи и малки магьосници, беше натоварен ден, а и имах други проблеми на главата. Не бях съобщила за рождения си ден, тъй като не сметнах, че е нещо много важно. Последната ми групичка се състоеше от три деца – три, но енергията им стигаше за десет. Както винаги, уроците ми започнаха с кратък диалог, разказахме си кой какво е хапнал тази сутрин, как се чувстваме и започнахме да танцуваме и да пеем. Разбира се, те усетиха, че не съм в настроение и помежду си те решиха да ми направят изненада. Стана време за игра, и решихме да изиграем на "Scavenger Hunt" – скрих малки предмети из стаята и им раздадох по едно листче да си отбележат какво са открили по пътя. След като времето им изтече, децата се връщат със списъците, но забелязвам, че листчетата им са сгънати и оцветени, усмихват се до уши и се смеят помежду си, застават пред мен и едното дете се изказва:

Miss, we couldn’t find them.

Виждам, че не са ги намерили  и затова решавам да ги попитам дали имат нужда от помощ с търсенето.

“No, Miss! We couldn’t find them because we want to make you happy!”

Подават ми листчетата си и откривам, че те са ми направили картички, на които пишеше „Be Happy!” с изрисувани сърчица и рози. В този момент осъзнах колко голямо влияние имам над тях и как една усмивка може да промени всичко. Те си направиха труда да направят този жест и да ми помогнат да се усмихна поне малко. Стопли ми се душата, прегърнах ги и им благодарих безкрайно. Продължихме играта и след това ги въведох в новия материал с нова песен. Седнахме да изрязваме и да рисуваме, а аз през това време им разказвах приказка, и неусетно приказката се превърна в реалност пред мен. В края на часа се сбогувахме с един наш любим танц, а аз продължих да си тананикам и да се усмихвам чак докато стигна до вкъщи.

Със сигурност на момента, те не са осъзнали какво са направили, но за мен беше един голям жест, който няма да забравя лесно. Благодарна съм, че имам възможността да виждам как децата се развиват и се учат по такъв артистичен и креативен начин. Сугестопедията ми помогна да мисля по нестандартен начин, да прилагам колкото се може повече изкуства в уроците и да не ограничавам въображението на децата, а по-скоро да ги стимулирам да не се срамуват да бъдат себе си и да си изразяват мнението свободно. "

Мария Петрова - преподавател - филолог по Английски  език за деца